Dag 4 Sziget Festival - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu Dag 4 Sziget Festival - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu

Dag 4 Sziget Festival

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

07 Augustus 2004 | Hongarije, Boedapest

15:12 - Na een paar dagen achter gelopen te hebben, ben ik nu weer bij met de verslaggeving. We hebben net het eerste buitje gehad (een paar druppels) maar het is al wel bewolkt vanaf +/- 12 uur. Ruben, Sander en Vincent zijn gaan volleyballen en Inge, Roos en Thijs kregen door het 'slechte' weer zin in koffie en soep. Met dit achter de kiezen luisteren we naar een muziekje, nog steeds in de tent zittend/liggend op de luchtbedden. Volgens mij is het ondertussen al wel weer droog, maar we hebben geen zin om de boel weer te verplaatsen.

Voor vanavond staan Chumbawamba en The Rasmus op het programma en volgens mij is er ook animo voor In Flames. Maar dat zien we dan wel weer.

+/- 16:17 - Vincent, Ruben en Sander zijn terug van hun volleybal avontuur: gewonnen met 3-0. Na eerst het thuisfront even op de hoogte gebracht te hebben, d.m.v. het internetcafé, waar Ruben en Roos gisteren ook al hun mail hebben gechecked, te bezoeken, zijn we verder gelopen naar het zwembad en de volleybalvelden. Het veld was bezet dus we zijn maar even gaan inspelen op het veld zonder net. Na enig overleg met de andere aanwezigen hebben we besloten om Duitsland tegen Nederland/Slowakije (kan ook een andere nationaliteit zijn geweest) te doen. Schade Deutschland alles ist vorbei!

't Begon heel vredig maar later waren we toch nog fanatiek geworden. Zwemmen was toch wel nodig hierna. Nog wat drankbonnen gekregen omdat we zo fanatiek/goed hebben gevolleyed/gebeached. Later nog ff eten en mineralwasser mit kohlensaure gekocht.

16:28 - 't Snelste potje schaken ooit, Sander geeft bij het begin al op.

18:30 - Roos is net 't bolletje van haar piercing kwijtgeraakt en we kunnen 'm niet meer vinden. Daarom gaan we naar de (een?) tattoo/piercing shop om een nieuwe te kopen. Thijs koopt nieuwe schoenen en dan gaat het langs de Durex tent naar een bar achter het Main Stage veld. Er was afgesproken met Ruben om om 19:00 bij de Slettebar te zijn.

19:00 - Thijs en Vincent halen Ruben op bij de slettebar en ze lopen samen terug naar de boom waaronder de rest zit te wachten. We hebben allemaal wel zin in eten, dus gaan we op zoek naar het standje dat Ruben de dag ervoor gespot had. 't Eten daar zag er erg lekker uit. We lopen om via 't Main Stage naar de zuidelijke hoofdstraat. Bij de vega tent haalt Roos wat eten en wordt de oude ti9jd van 0:02:00 (hoe lang duurt het voordat een verzamelaar een leeg bierglas opmerkt en meeneemt) opnieuw getest. Ditmaal duurt het slechts 0:01:08, maar een tweede beker wordt na 4 minuten platgetrapt (door Roos) dus gaan we verder op zoek.

Bijna een kilometer verder vinden we wat we zochten en het eten zag er inderdaad lekker uit. Tijdens het bestellen kwamen we er achter dat het toch wel erg duur was: +/- 2100 Forint voor twee bordjes eten en Ft 100,- voor één sneetje brood. Dat hebben we dan maar meegenomen en Sander en Thijs hebben er nog 5 hotdogs gehaald.

Voortgaand naar het Djuice Stage om Chumbawamba te zien optreden. Inge en Roos kwamen halverwege bekenden tegen en Thijs bedacht zich dat z'n schoenen nog stonden waar we gegeten hadden. Vincent ging met hem mee om ze op te halen waarna ze eerst naar het Main Stage zijn gegaan om In Flames uit te checken. Een paar nummers later teruggegaan naar Chumbawamba om een eind de crowd binnen te dringen.

Toen Sander het nodig vond om zijn 'pipi te reparieren' liet hij Ruben even in de steek en zag iets verderop Thijs en Vincent staan, waarnaar hij na de boodschappen terugkeerde. Ruben mocht alleen het einde van een heel goed Chumbawamba optreden afwachten. Bij het wegstromen van het publiek kwam Ruben de andere jongens weer tegen en samen namen ze deel aan het wereldrecord zoveel mogelijk mensen tegelijk door een zo smal mogelijke weg duwen. De poging is niet geslaagd, maar het scheelde niet veel.

Zodra we weer zelf konden bepalen waar we heen zouden gaan, bewogen we ons richting Main Stage. Aldaar gearriveerd kon The Rasmus beginnen met hun show. Sander werd ge-short-message-serviced dat de dames cocktails zaten te drinken bij 't Pepsi Stage in de buurt. Na 3,5 nummer van The Rasmus zijn we ook maar daarheen gegaan.

On the beach (Dreher Port) hadden we plaatsgenomen aan een picknicktafel. We zaten nog maar amper of er moesten al weer twee Hongaren voor onze neus op tafel gaan staan 'dansen'. Hierdoor zijn we maar direct naar de bar gelopen. De cocktails (tussen 750 en 1300 Forint) smaakten niet allemaal even goed, maar wel lekker. Twee 'Long Island's (baco-achtig) en twee 'Sex on the beach's gingen vooraf aan twee maal 'Sziget Capriburina' o.i.d. (sterke drank, iets van suikerrietrum, met bruine suiker) en tweemaal een andere cocktail met een C (Cuba Libre), lijkend op de Long Island qua smaak. De cocktail-reeks werd afgesloten met 3 Mojito's (tequila-achtig-iets, 7-up en pepermuntplant) en een Sex on the beach voor Vincent. Hier had hij speciaal om gevraagd, maar toch gooide hij 'm om toen het drankje voor z'n neus werd gezet. Proost Vincent! Alle cocktails bevatten gemalen ijs en een stukje limoen.

Na de eerste cocktail-ronde kreeg Sander nog een sms'je dat zij-die-ons-op-de-gedachte-van-het-drinken-van-cocktails-hadden-gebracht alweer bij The Rasmus zaten met een cocktail. Aan gezien we net on the beach waren bleven we daar. Na alle cocktails was het tijd voor bier en gingen we een kijkje nemen in de tent naast de zandbak. "He Johnny, geile wijven!" was niet op z'n plaats voor de meiden in bikini die daar stonden te dansen. Het strand oversteken was voor Sander, Ruben en Vincent nogal lastig, want alle drie gingen een 'hoopje' op 't zand doen. Met de schoenen vol zand konden we het strand verlaten. Na nog een mislukt hoopje Thijs zijn we wat vis gaan eten en Ruben wilde wat degelijk voedsel, dus kwam hij terug met één palatchinken. Inge heeft zich op dit moment ook weer bij ons gevoegd.

Met z'n vijven richting RTL Klub Open Air Cinema voor de film 21 Grams. Iedereen zat daar een beetje lam op de grond te hangen en bijna de helft lag te slapen. De film die bezig was, was in 't Hongaars en er was dus geen fuck van te volgen. 00:25 begonnen de voorfilmpjes* voor 21 Grams en iets later de film zelf. Ondertussen was Ruben erachter gekomen dat zijn toegansbandje weg was. Een zoektochtje leverde niets op. Meteen naar de info tent voor een nieuwe was niet handig, want als ze hem toegang tot het terrein ontzegden was het lastig om een dagkaartje o.i.d. te halen, zo midden in de nacht. Vincent en Ruben gingen toen maar weg en de andere drie een kwartiertje later ook. Onderweg naar de tent wilde Sander bij een T-splitsing rechts en Thijs rechtdoor. Dit leidde tot wat gebeuk en net toen Thijs vol uithaalde hield Sander zijn pas in. Het gevolg was een Thijs die door de lucht vloog en op het asfalt smakte. De schade viel mee, maar het was blijkbaar een mooi gezicht voor omstanders. Thijs kreeg zelfs nog een compliment voor z'n actie.

*) o.a. Twisted