Dag 5 Sziget Festival - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu Dag 5 Sziget Festival - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu

Dag 5 Sziget Festival

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

08 Augustus 2004 | Hongarije, Boedapest

11:00 - Wakker worden.

12:00 - Ruben gaat proberen een nieuw bandje te halen. Paspoort en bestelnummer van de kaartjes mee. Van hot naar her gestuurd maar uiteindelijk zonder problemen een nieuw bandje gekregen. Toch vervelend dat het is gebeurd. Daarna heeft Ruben brood met boterhamworst en melk gehaald. De ham van gister was twee keer zo duur als de boterhamworst, dus dat scheelt.

Ergens op de middag weer bij de tent vertrokken. Ondanks de bewolkte 'morgen' ('s ochtends vroeg schijnt de zon altijd, vandaag en gister wat bewolking maar pas vanaf 11 of 12 uur) is het dan al weer prachtig en warm weer.

+/- 15:00 - Vincent vindt het nu toch echt nodig om te gaan bungee-jumpen. De rest wil gelukkig meteen mee.

Onderweg moest er nog gepind worden. Maar bij de eerste pinautomaat was het wel heel erg druk. Toen zijn we maar richting de Viva gelopen waar er 2 zijn. Onderweg kwamen we een levende tuimelaar tegen. Een stukje verder een pinautomaat zonder rij :D. Jammer genoeg deed hij het niet :(. Toen was Vincent maar snel even naar Viva gelopen. Daar kwam hij Sander tegen die even nieuwe batterijen voor zijn camera had gehaald. De rest stond bij de bungee-jump te wachten. Je moest even invullen hoe je heet en je gewicht + handtekening.

Daarna 6000 Ft lappen en off we go. Sander was als eerste de klos: "Als je eenmaal omhoog gaat wordt het wel eng en hij blijft omhoog gaan. Op een gegeven moment ben je 60 meter boven de grond. De kraan stopt; je kan heel Boedapest en omgeving zien. En als de kerel dan zegt: "Take a big jump" twijfelde ik eerst, maar toen was het alleen maar mooi.

Vincent: "Zie Sander."

Terwijl ze vlak voor onze neus één voor één naar beneden sprongen hadden wij het over de verschrikkelijke zangkwaliteiten van de deelnemers bij de karaoke-tent, die de hele tijd ons auditief uitzicht verpestten. Ruben maakte opnames van alle drie de springers met Sanders camera. Na Sander en Vincent was Thijs aan de beurt. Nou, ik kan je vertellen, het was geweldig! Wanneer je naar boven werd getakeld kon je het hele terrein overzien. Bovenin kon je ook nog een groot stuk van Boedapest zien. Niet alleen het uitzicht was geweldig, je mocht ook nog eens naar beneden springen. Echt een heerlijk gevoel, en dan die vrije val, onbeschrijflijk!

De volgende halte: cocktailbar, alvorens de Scissor Sisters te zien. Maar dat laatste ging niet door, want de Sisters vonden Sziget Festival 2004 niet de moeite waard. De invaller was de wazige Mambo Kurt met z'n orgeltjes. Dat was wel grappig. Na een bezoekje aan tent, vouwwagen en/of douche gingen we eten naast de WAN2.

De Rage Against The Machine Tribute band was de eerste waarvoor we naar het Pesti Est Szinpad kwamen. Een half uurtje op het wereldwijde elektronische netwerk doorbrengen was het vervolg. Een gat in ons collectief geheugen* brengt ons naar de Globe Party die avond. Junkie XL begon iets na 01:00 uur muziek ten gehore te brengen. Best wel relaxte muziek, maar niet echt dansbaar.

*) 23:00 - Wet T-shirt contest sucks. We waren na 5 minuten weg.