Doorreis en aankomst op Aranypart, Siófok - Reisverslag uit Siófok, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu Doorreis en aankomst op Aranypart, Siófok - Reisverslag uit Siófok, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu

Doorreis en aankomst op Aranypart, Siófok

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

11 Augustus 2004 | Hongarije, Siófok

19:16 - Na net te zijn weggejaagd door de security, toch nog mochten blijven, zijn we alsnog vertrokken. Bestemming is niet langer een camping bij Boedapest in de buurt, zodat we de stad kunnen bezichtigen, maar we willen direct naar hebt Balatonmeer. +/- 150 km.

19:58 - Nog 100 km naar Siófok.

20:15 - Pauze bij een tankstation om te eten.

20:32 - We zijn weer onderweg. Geen eten gehaald, wel olie. Ook deze fles olie mocht er helemaal in. Ruben vertelde me net dat het forint in plaats van florint is. Weten we dat ook weer.

20:40 - 239889 km op de teller. Kleine teller op 339,8 toen we vertrokken, nu op 409.

21:16 - We verlaten de snelweg richting centrum van Siófok. Kilometerstand: 239946.

21:25 - Ruben en Sander zijn uitgestapt in Siófok om op een kaart een camping op te zoeken. Met de eigen wegenkaart schiet 't niet echt op...

21:46 - Sander en Vincent zijn net iemand wezen zoeken die ons de weg naar de camping kon vertellen.

22:07 - Aangekomen op camping Aranypart. Kilometerstand: 239956.

Bij de portier krijgen we een kaartje van de camping. Er wordt ons aangewezen waar we een plaatsje kunnen uitzoeken. Een plaats tussen families met kinderen wordt van de eerste plaats verstoten door een schaduwrijk plekje naast de GoGo Tours tent.

De vouwwagen wordt strategisch in een hoek gedreven en de tentjes komen tevoorschijn. De tafel en stoelen vinden zich een weg naar buiten en een klein half uur later zitten we weer aan het bier. De zelfgemaakte kaars zorgt voor een prima sfeerverlichting. Uit de ruïnes van Sziget Festival hebben we een aantal fakkels meegenomen. Bij gebrek aan lampolie wordt er eentje aangestoken. Vincent en Thijs gaan even naar de camping super om een fles olie te halen. De winkel is gesloten maar het personeel dat buiten zit kan ons wel vertellen dat ze lampolie in het assortiment hebben zitten. Teruglopend naar de tent is het niet lastig ons plekje te vinden. Vanaf het begin van de straat zien we het vuur al branden. Het lijkt alsof Sander de pyromaan aan het uithangen is, maar dichterbij komend wordt duidelijk dat hij het superwaxinelichtje (een waxinelichtje met +/- 15 lontjes) aansteekt aan de kaars.

Een nieuw biertje is ons spijsverteringsstelsel binnengegoten als we ons herinneren dat we nog niet hebben gegeten. Voor de Boedapestse kant-en-klare pasta wordt water op gezet. We laten ons het deegwaren gerecht goed smaken en voor we het weten hebben we met z'n allen acht porties naar binnen gewerkt.