Dag 6 Sziget Festival - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu Dag 6 Sziget Festival - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu

Dag 6 Sziget Festival

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

09 Augustus 2004 | Hongarije, Boedapest

Iedereen moest vroeg opstaan van de zon. Maar iedereen moest ook vroeg wakker worden, want om 12 uur zouden we gaan voetballen met 'de jongens van het rode busje'. Bij de Pepsi voetbalbaan/veld naast de bungee jump moesten we ons eerst inschrijven. Om 14:00 uur zouden we pas aan de beurt komen, maar omdat de eerstvolgende op de lijst er nog niet waren konden wij het veld op. Zo'n warme ijsbaan is niet bevorderlijk voor kwalitatief voetbal, maar wel voor het gebeuk en getackle. Na een kwartiertje speeltijd moesten we het veld ruimen voor de andere teams. Een tweede potje voetbal ging er nog lomper aan toe. Dit was echt voor herhaling vatbaar. Tijdens de 'pauze' werden we door een rode-busje-bewoner getrakteerd op cocktails. Dan is een rondje geven toch ineens niet zo goedkoop meer, ondanks dat we in Hongarije zijn: € 40,-. Afgemat en wel zijn we een biertje wezen halen bij de Mokka Cuka! tent. Daar zag het eten er goed uit, dus besloten we daar 's avonds te gaan eten.

iets voor 16:30 - Behalve Ruben (hij bleef achter om te slapen en te schaken met het rode busje) werd iedereen meegesleurd naar Electric Eel Shock. Daarna zijn we naar de Mokka Cuka! gegaan om eten te halen. Roos had eten gehaald bij de Hara Krishna naast. Wij hadden maar één bordje eten gehaald omdat je zo aan de Ft 1500,- zat. We besloten om toch daar eten te halen, maar slechts 200 Forint uit de pot per persoon te gebruiken. Het eten was erg lekker, dus de volgende dag zijn we er weer gaan eten.

Na het eten scheidden onze wegen en we hadden afgesproken elkaar weer om 21:15 uur te zien naast 't invalide podium.

21:30 - Bij Basement Jaxx was het niet zo druk als dat we hadden verwacht. We stonden dan ook vrij vooraan. Ze gaven een goede show weg en ze hadden een opvallend videoscherm op de achtergrond van 't podium gezet met mooie bijpassende filmpjes. Enkele Djuice ERÖ-TER cocktails volgden.

's Avonds in de Globe Party ging Felix Da Housecat zijn kunsten vertonen. Het schijnt niet onaardig te zijn geweest maar de muziekstijl stond niet iedereen aan. Thijs (00:00) en Vincent (01:00) gingen vroeg naar bed, de rest hield 't wat langer vol.