Heenreis en 0-dag Sziget Festival - Reisverslag uit Mosonmagyaróvár, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu Heenreis en 0-dag Sziget Festival - Reisverslag uit Mosonmagyaróvár, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu

Heenreis en 0-dag Sziget Festival

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

03 Augustus 2004 | Hongarije, Mosonmagyaróvár

< 08:00 - De zon brand ons allen uit onze tentjes. We gaan rustig wakker worden/tent opruimen/douchen (ieder in een andere volgorde).
09:11 - Door de bewolking is de temperatuur erg aangenaam, het is minder zonnig dan vanmorgen (hmm, 't is nu nog morgen. Ik ben niet echt gewend zo vroeg op te staan op vakantie). De afwas van gister wordt even gedaan en het is tijd voor koffie en thee.
10:19 - Alles zit in de auto's. Esther is zo'n 10 minuten geleden weggegaan met haar hondje Roady, wij vertrekken zometeen. Even wat eten halen bij een tankstation: ontbijt. Roos en Inge rijden nog even mee, daarna naar de garage om hun remlichten te laten repareren.
10:23 - Off we go! Km: 239634.
(voor de volledigheid: de camping heette Hélena nogiets)
10:40 - Net even brood met ham gehaald bij de lokale super. De meiden zijn slechts tot het tankstation bij de camping achter ons aangereden (+/- 1 km).
11:35 - Stop bij tankstation om een kaart van Boedapest te halen. Belangrijk detail: Ruben moest schijten.
12:05 - We rijden nu over de M1 (E60) met bijna alle ramen geblindeerd. De voorruit is nog vrij (duh) en Vincent kan nog naar links kijken (hij rijdt). De andere ramen zijn verduisterd met handdoeken, de achterruit met bagage en het dakraam zit dicht. Dus: WARM in de auto, want alleen het raam bij Vincent is open.
12:29 - Zeppelin.
13:06 - We rijden door de stad Boedapest (Boeda) en hebben net van wildvreemden op de rijbaan naast ons een autopas ontvangen voor Sziget 3 aug '04. Da's mooi hè? Waarschijnlijk omdat we "SZIGET?" achterop de vouwwagen hebben staan en "SZIGET"achterop de auto. We zijn nu op zoek naar het kantoor waar we de kaarten gaan ophalen.
Nu (13:39) - We staan bij een verkeerslicht: rood. Naast ons: een Hongaar. Beide: raampjes open. Muziek: Dragosta din tei. Meneer naast ons: "Welcome to Hungary!" Das pas gastvrij.

Intermezzo - Zoekend door Boedapest rijdend naar Sziget. "Hier rechts, oh nee, recht door." "Hmm, toch naar rechts, maar dat kan nu niet meer." "Jawel hoor." "Ik ga wel rechtdoor en dan twee keer rechts..." I.v.m. eenrichtingswegen maar voor 2x links gekozen, toch nog meer gezien van de stad dan de bedoeling was. Uiteindelijk toch een bord wijzend naar Sziget gezien. Weer fout gereden, maar een scooter-man kwam te hulp. Hij reed voor ons uit naar 't begin van de rij met auto's. Met rijden en stilstaan bereiken we de voetgangersingang van het terrein. Nog verder moeten we. Bij een parkeerplaats besluit Ruben de Peugeot even aan de kant te zetten. Een goed idee, want een groepje Nederlanders zorgde er voor gezelligheid en trokken wat bekijks door harde muziek en een mooi busje van de "Fortunetellers". Dit was zo tussen 14:00 en 14:30.
Na even met die luitjes gebabbeld te hebben kwamen we erachter dat je het best nu een plekje op 't terrein kon uitkiezen en 's nachts (als het niet meer zo druk is) met de vouwwagen erheen te gaan.

18:13 - Ondertussen staan we hier nog. Tafel en stoelen zijn van de vouwwagen gehaald en de kaarten zijn ingewisseld voor armbandjes: toegansbewijzen dus.
Een paar luitjes zijn even naar de Metro geweest (Macro-equivalent hier in Hongarije) en kwamen terug met a shitload of stuff als bier en pinda's, wegwerpbestek, -borden en water. Ook nog veel andere zooi enzo.
Ruben en Vincent zijn net terug van pinnen ('t is maar dat je het weet). Niet kunnen pinnen...
19:10 - Vertrek vanaf de parkeerplaats na alles ingepakt te hebben.
19:21 - Wij rijden als laatste van de groep van de parkeerplaats af na een draaimanoeuvre van Ruben

Toch maar besloten een weekkaart voor de auto te halen, dus de gekregen sticker kan weer van de ruit af.