Heenreis - Reisverslag uit Eibergen, Nederland van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Eibergen, Nederland van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu

Heenreis

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

02 Augustus 2004 | Nederland, Eibergen

Eindelijk is het zover! We zijn onderweg, nouja: de 2e stop alweer: tanken bij BP (1e pomp was storing). Kilometerstand is 238479. Ruben rijdt. (41,82 liter; € 50,56; 2,209 €/L)
02:39 - Via Aalten (+/- 1 km).
02:44 - Oh, Duitsland.
03:28 - WB Movieworld (bij Bottrop).
04:25 - Noch einmal parkieren bij Dortmund.
04:37 - Km 238642, wir gehen wieder. Vincent neemt over.
06:48 - Het niveau stijgt.
07:20 - Km 238880, Früstück time.
07:40 - Weer weggereden met onze überführer Sander. Èn: we zijn op de andere kant van de kaart (richting Würzburg en Nürnberg).
09:30 - File bij Neurenberg.
09:40 - Nog steeds file.
10:30 - Poe hé! Nog steeds file.
10:40 - Een enorme vrachtwagen dwars door de vangrail in de middenberm. Nog te zien zijn de remsporen en een stuk vangrail van zo'n twintig meter dat ontbreekt. Na 70 minuten en 8 kilometer zien we dan de oorzaak van de file. Na de file een heel snelle stop om te pissen, want Ruben had namelijk wel zin.
11:13 - Km 239085, voor de 2e keer tanken; even snelle stop (1,22e €/L; 45,88 L; € 56,16).
12:00 - Jippie a-jo-hé, te gek yo hé! We zitten op een nieuwe kaart! (Oostenrijk-Hongarije) We zijn vergeten alle McDonaldsen op te schrijven, sorry.
13:07 - Voor de 5e keer steken we de Donau over. Ditmaal bij Passau.
13:30 - We rijden Oostenrijk binnen. Even een autobahnvignet halen, plaspauze en om 13:39 weer verder. Kilometerstand 239277
15:39 - Even een snelle stop. Km 239471.
15:55 - Ruben gaat het stuk langs Wenen rijden waarna we proberen over de grens te gaan naar Hongarije en daar een camping te zoeken. 272 of 273 uit het camping onderweg boekje.
+/- 16:40-16:55 - Via de poort van Wenen, mooi uitzicht op de stad, over de snelweg langs de rand van Wien. Na 3 tunnels staan we om 16:55 even (?) in de file.
17:41 - Km 239557, tanken in Oostenrijk (32,26 L; 1,039 €/L; € 33,52). De blauwe kever die we volgden op de weg ging hier stoppen, dus wij ook. Toen hebben we maar vast getankt. Nog +/- 30 km naar de grens met Hongarije. De meiden uit de kever hadden startproblemen, maar hiervan hebben we nog niets terug gezien. Een motorrijdster komt bij ons staan en ook zei heeft startproblemen en iets met de koeling. Vincent wordt ingeschakeld. Of hij iets heeft kunnen fixen weet ik nog niet. De niet functionerende remlichten van de kever worden ook aan een inspectie onderworpen. Ik hoor nu dat Vinnie de motor niet heeft kunnen repareren en ook de remlichten oplappen is nog niet te doen. We gaan allemaal naar dezelfde camping zometeen (Kis Duna in Mosonmagyaróvár in Hongarije). Daar wil Vincent nog eens naar de lichten kijken. Later meer...
18:23 - Vertrokken richting Hongarije.
18:33 - Nog 216 km naar Boedapest, we rijden momenteel in colonne richting de grens. Motor voorop, daarna wij, daarna de kever.
19:06 - Aangekomen bij de grens. Eerst even een vignet kopen voor de M1 en geld wisselen. Blijkbaar kan dat hier nog niet: eerst de grens over...
19:36 - Iedereen heeft een vignet, op naar de camping!
19:58 - Gearriveerd op een camping.
21:10 - Alle tentjes staan.
22:45 - Even naar het hotel-restaurant (ahum) aan de overkant van de weg waar de gezellige, veel te felle neonlampen het terrasje overbelichten. Zodra we willen gaan zitten worden we weer weggestuurd: gesloten. Als blijkt dat we nog wat willen bestellen (goh...) dan kunnen we nog wel even plaatsnemen voor 7 halve liters bier (2540 forinten). Daarna nog even bij de tent op het door vogels ondergescheten picknicksetje witte wijn en baco's gedronken. Roos, Vincent, Sander en Thijs zijn naar het pompstation iets verderop gelopen. Om kwart voor twee 's nachts zijn er nog mensen aanwezig; aan het werken! Geen idee hoe laat we erin lagen, maar: +/- 02:30.