Dag 1 Sziget Festival - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu Dag 1 Sziget Festival - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu

Dag 1 Sziget Festival

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

04 Augustus 2004 | Hongarije, Boedapest

Ergens tussen 11:00 en 12:00 - Vanmorgen pas laat wakker: +/- 9:30. Wel de hele dag met de tent in de zon.
Gisteren grotendeels in de schemer/het donker de tent opgezet en weer eens fatsoenlijk gegeten (kant en klare pasta, maar wel goed binnen te houden).
Sander ging vroeg naar bed en Ruben, Vincent en Thijs gingen nog even over het terrein struinen. Nog best druk overal en 't bier smaakt goed. Echter tegen de tijd dat de gedachte van een broodje hamburger ons bereikt had, was er alleen nog maar friet en gyros; dan maar goed ontbijten. Bij de tent gekomen blijkt dat de 'stoere' buren al allemaal op één oor liggen.
Vanmorgen lekker ontbeten met vers brood: beleg was overbodig. Wat ook erg lekker was, was de koude douche, 100 m verderop. Ook nu net zijn Ruben en Vincent nog even wezen douchen; ideale afkoeling.
Om kwart voor elf zijn Ruben en Sander even naar de brug gelopen om Inge en Roos op te halen, welke om 11:00 aan zouden komen. We zitten nu allemaal bij elkaar voor de tent. Een parasol en een geïmproviseerd semi-wind-zonnescherm zorgen voor wat schaduw. Met U2 op de achtergrond en zo nu en dan een briesje wordt de heenreis doorgenomen, geïllustreerd met foto's van de digitale camera.
Zonet is een cameraploegje van een Hongaarse zender opnames wezen maken bij de Fortunetellers en toen ze ons zagen zijn ze maar snel weggelopen. Niet de buren, maar die Hongaren dus.

Het is ondertussen vrijdag 6 augustus, maar nog even een korte terugblik: 4 augustus.
's Middags naar de Main Stage geweest. Klein stuk van Third World gezien, daarna Sugababes. Dat was niet echt denderend. Ook niet spectaculair, eigenlijk was het niks. We zijn dan ook maar halverwege wat gaan eten aan het mainstage: patat met worst/shaslik. Niet meer doen dus, want je betaalt er gewoon Nederlandse prijzen voor eten.
Nog even rondgelopen en gekeken hoe laat Paul Oakenfold begon met draaien. Daarna even bij de tent langs. Vervolgens naar Wan2 waar The League of Extraordinary Man zou gaan spelen. In de tent stond een scherm van DJuice waarop sms'jes verschenen die je naar bijbehorend nummer stuurde. Thijs stuurde "wir mussen soms drukken..." en "as finishing touch GOD CREATED THE DUTCH" maar deze verschenen maar niet. Net als de band, die liet ook op zich wachten. Ruben, Sander en Thijs zijn toen naar de Globe Party vertrokken .Daar was het nog rustig; Oakenfold was nog niet begonnen. Dan nog maar even pizza halen bij de Piza Sletten Bar. Even bijkomen op de grond want de baco en het bier had rijkelijk gevloeid tijdens het tentbezoek na de Sugababes. Weer weg bij de Slettenbar omdat Vincent ons wilde ontmoeten bij de ingang van Globe Party.
+/- 00:45 - Wij zoeken, maar geen Vincent. Opeens was Sander weg dus Ruben en Thijs maar naar binnen alwaar Oakenfold net was begonnen. Na twee uur, 3 liter cola en evenveel zweet laat Oakenfold ons in de steek en zoeken we de tent maar weer 'ns op; bijna weer nuchter :)
Vier zatte fortunetellers hadden nog een feestje met bier, muziek en vals trompettergeschetter. Het was er zelfs zo gezellig dat om +/- 03:30 de Duitsers van 30 m verderop kwamen vragen of ze eindelijk mochten gaan slapen.