Dag 2 Sziget Festival - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu Dag 2 Sziget Festival - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu

Dag 2 Sziget Festival

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

05 Augustus 2004 | Hongarije, Boedapest

10:30 à 11:00 - De hitte wordt ondraaglijk: opstaan is toch echt nodig. Dan nog iets, dan zwemmen. Maar ja, waar is 't zwembad dan? Zoekerdezoekerdezoekerdezoekerdezoeker en zoeken en bij het zwembad aangekomen blijkt dat er een rij van dat-weten-we-dan-nog-niet-hoelang staat. 10% van de capaciteit van het bad werd benut. Voor het hek stonden dat-heb-ik-niet-geteld-hoeveel mensen. Het kwam erop neer dat er 20 minuten tijd was om te zwemmen en te wisselen en het publiek werkte in ploegendiensten. Ik moet zeggen dat het het wachten wel waard was.

17:40 - Vincent zegt iets van: "We gaan over 10 minuten weg." Om 18:00 begint de Bloodhound Gang op Main Stage. Inge, Roos en Sander vertrokken al om 17:55 en Ruben moest z'n lenzen nog in doen, dus hij ging later weg met Vincent en Thijs en de group meeting vond plaats bij Hammerworld alvorens men gezamenlijk voortging, het Main Stage naderend.

The Bloodhound Gang was weer geweldig als vanouds. (oh ja joh?) Ja. Bam (van Jackass en Viva la Bam) kwam nog even langs op 't podium met z'n vriendin die haar linker tiet even liet zien aan de helft van het publiek (de rest kon meekijken op 't grote scherm naast het podium). Er was namelijk een meeschreeuw wedstrijdje tussen linker- en rechterhelft van het publiek op het nummer van Outkast: Heya! en de winnende helft werd de borst getoond. Nou, dan heb je wat hoor.

Na het optreden verder gelopen en via een full screen live videoverbinding met New York beland bij een soort open podium waar iemand zijn kunsten vertoonde met een diabolo. Hij leek wel een pro, want hij was echt goed. Daarna even op zoek naar het DJuice podium, maar we zijn blijven hangen bij een bar op 't sportterrein alvorens we naar Busta Rhymes gingen.

Na Vincent en Roos te zijn 'kwijtgeraakt' ging ook Ruben bij ons vandaan. Wij hebben nog ongeveer een uur bij het Main Stage gestaan. Vervolgens richting het Pepsi Stage waar we nooit zijn aangekomen, want Sander haalde een broodje gyros met rode saus (lekker he?) en Thijs een broodje falafel terwijl Inge een sms'je van Roos kreeg. Zij was bij de WAN2 met Beef. Dus wij ook die kant op. Bij de WAN2 even een biertje gedronken en dan naar de tent.

Er werd massaal buiten geslapen en Vincents luchtbed was in beslag genomen door een stel buitenlanders. Het wakker worden de volgende dag kon er een paar uur langer geslapen worden.