Eerste ochtend - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu Eerste ochtend - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu

Eerste ochtend

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

28 Juli 2009 | Egypte, Caïro

Half negen, mijn telefoon begint irritante geluiden te maken. Ondanks de korte nachrust ben ik me meteen bewust van de reden: op tijd opstaan. Ook al ben ik gisteravond nog even in bad geweest - het warme water was niet echt warm te noemen - ga ik nog even onder de douche staan, dat is wel zo fris 's ochtends. Helemaal met de weersverwachting van 38 °C. Nu is het water gelukkig wel lekker warm. De airconditioning in de kamer werkt goed en ik heb 'm gisteravond uitgezet i.v.m. de droge lucht en het lawaai, maar het is nog steeds fris. Een warme douche is dus wel welkom.

Met de lift vanaf de 9e verdieping naar de begane grond om The Green Restaurant te zoeken waar het ontbijt moet zijn. Dat is niet zo moeilijk; bij de lift de hoek om. Het ontbijtbuffet is behoorlijk uitgebreid. Als er geen vruchtensappen, melk, toast en gekookte eieren zouden staan, zou het net zo goed een bescheiden lunch- of dinerbuffet kunnen zijn.

Ik ben wat voorzichtig met alle dubieuze producten dus kies voor wat toast met een cupje honing en een eitje. Aan het tafeltje naast me bestelt een man thee en krijg meteen dorst. Ik herhaal zijn woorden, maar zie dat ik al bijna weg moet. Snel de thee naar binnen gieten om één sneetje toast en het ei weg te spoelen. Nog even met de lift op en neer om de tanden wat aandacht te geven en dan kan ik me bij de receptiebalie melden.

Nu gaat het echt beginnen. Ik wordt voorgesteld aan mijn gids - een knaap van 25 - en voor het hotel stappen we in een busje dat ons vervoer is voor vandaag. Gelukkig is er airco...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Omdat iedereen om me heen op reis naar het buitenland lijkt te gaan en ik daar natuurlijk erg jaloers van wordt, heb ik ook maar een profiel op deze site aangemaakt. Op dit moment heb ik alleen een vakantie naar Hongarije gepland staan, maar ik heb begrepen dat ik ook in het verleden gemaakte reizen kan toevoegen. Daarnaast weet je natuurlijk nooit wat de toekomst brengt...

Actief sinds 16 Juni 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 9821

Voorgaande reizen:

06 September 2010 - 10 September 2010

Weekje Baltische staten

09 Augustus 2009 - 17 Augustus 2009

Sziget Festival

27 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Midweek Caïro

02 Augustus 2004 - 17 Augustus 2004

Sziget Festival

Landen bezocht: