Eerste ochtend - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu Eerste ochtend - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu

Eerste ochtend

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

28 Juli 2009 | Egypte, Caïro

Half negen, mijn telefoon begint irritante geluiden te maken. Ondanks de korte nachrust ben ik me meteen bewust van de reden: op tijd opstaan. Ook al ben ik gisteravond nog even in bad geweest - het warme water was niet echt warm te noemen - ga ik nog even onder de douche staan, dat is wel zo fris 's ochtends. Helemaal met de weersverwachting van 38 °C. Nu is het water gelukkig wel lekker warm. De airconditioning in de kamer werkt goed en ik heb 'm gisteravond uitgezet i.v.m. de droge lucht en het lawaai, maar het is nog steeds fris. Een warme douche is dus wel welkom.

Met de lift vanaf de 9e verdieping naar de begane grond om The Green Restaurant te zoeken waar het ontbijt moet zijn. Dat is niet zo moeilijk; bij de lift de hoek om. Het ontbijtbuffet is behoorlijk uitgebreid. Als er geen vruchtensappen, melk, toast en gekookte eieren zouden staan, zou het net zo goed een bescheiden lunch- of dinerbuffet kunnen zijn.

Ik ben wat voorzichtig met alle dubieuze producten dus kies voor wat toast met een cupje honing en een eitje. Aan het tafeltje naast me bestelt een man thee en krijg meteen dorst. Ik herhaal zijn woorden, maar zie dat ik al bijna weg moet. Snel de thee naar binnen gieten om één sneetje toast en het ei weg te spoelen. Nog even met de lift op en neer om de tanden wat aandacht te geven en dan kan ik me bij de receptiebalie melden.

Nu gaat het echt beginnen. Ik wordt voorgesteld aan mijn gids - een knaap van 25 - en voor het hotel stappen we in een busje dat ons vervoer is voor vandaag. Gelukkig is er airco...