Puntjes op de i - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu Puntjes op de i - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu

Puntjes op de i

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

27 Juli 2009 | Nederland, Nijmegen

Kwart voor zeven op staan is wel erg vroeg als je in het vierdaagseritme zit. Ik was behoorlijk moe gister - dus heb op tijd kunnen slapen - maar na een paar uur was ik al weer wakker. Dus ben ik maar even beneden gaan zitten en heb wat tv gekeken. Hoewel het niet zo voelde was ik waarschijnlijk ook wat gespannen voor vandaag. Hoe dan ook, het opstaan was geen probleem.

M'n nieuwe fiets (van Thijs gekregen) heeft nog steeds een lekke band en drie kwartier lopen vond ik wat overdreven - ik kan nog genoeg lopen komende week - dus ik ben maar met de bus naar de GGD gegaan. Na twee spuitjes en wat algemeen advies kon ik weer vertrekken.

Omdat ik toch in Heyendaal was besloot ik nog even wat mailtjes uit te printen op de universiteit. Helaas is het al jaren geleden dat ik daar voor het laatst heb ingelogd, dus ik wist m'n wachtwoord niet meer. Daarom maar even naar de 'buren' gegaan. Op het Gymnasion kun je wel printen, maar omdat de HAN ook vakantie heeft, zat de mediatheek daar dicht. Ik heb ondertussen de belangrijkste dingen maar even op een briefje geschreven.

Met de bus weer terug naar CS waar ik alvast een treinkaartje naar Schiphol heb gekocht. Met de trein ergens heen betekent bijna altijd rennen, dus dan is het handig om het kaartje alvast te hebben. Dan naar huis voor een kopje koffie en vervolgens met het afhaalbewijs naar de gemeentewinkel gelopen. Wat een drukte daar zeg! Het was wel te merken dat ze vrijdag dicht waren. Gelukkig was ik binnen tien minuten aan de beurt en kon ik snel weer verder. Bij de Beversport heb ik een zakkenrollerbestendige portemonnee/heuptasje gehaald en dit afgerekend met de creditcard, zodat ik er ook in het buitenland mee kan betalen. Dat is toch wel zo makkelijk.

Na rustig naar huis te zijn geslenterd (het is hier 27 °C) is het tijd voor de lunch. Daarna nog even m'n tas inpakken en dan naar Schiphol.
:SMS update:: 27 juli 2009 :
Zo, eens ff kijken of dat sms'en werkt. Ik zit nu op pier E op Schiphol te genieten van de zon die door de troosteloze grijze wolkenhemel probeert te priemen. Om 20u kan ik boarden, nog ruim 'n half uur dus. Heb net lekker gegeten bij een Brasserie en een extra koffie gedronken om een beetje wakker te blijven. Dan kan ik nog wat in de Lonely Planet lezen.
Nog 4.5 uur...

  • 28 Juli 2009 - 13:37

    Stjal:

    Hé Thjals, ben je goed aangekomen? Heb je al een piramide geknuffeld.
    Vergeet de Sphinx niet voor me mee te nemen.

    Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Omdat iedereen om me heen op reis naar het buitenland lijkt te gaan en ik daar natuurlijk erg jaloers van wordt, heb ik ook maar een profiel op deze site aangemaakt. Op dit moment heb ik alleen een vakantie naar Hongarije gepland staan, maar ik heb begrepen dat ik ook in het verleden gemaakte reizen kan toevoegen. Daarnaast weet je natuurlijk nooit wat de toekomst brengt...

Actief sinds 16 Juni 2009
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 9837

Voorgaande reizen:

06 September 2010 - 10 September 2010

Weekje Baltische staten

09 Augustus 2009 - 17 Augustus 2009

Sziget Festival

27 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Midweek Caïro

02 Augustus 2004 - 17 Augustus 2004

Sziget Festival

Landen bezocht: