Dag 7 Sziget Festival - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu Dag 7 Sziget Festival - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Thijs Peterkamp - WaarBenJij.nu

Dag 7 Sziget Festival

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

10 Augustus 2004 | Hongarije, Boedapest

09:30 - Alle vier worden we tegelijk wakker. Waarschijnlijk van de Hongaren schuin achter ons, die het nodig schenen te vinden om bijna bij ons in de tent hun conversatie aan de gang te houden.

Vincent en Ruben vullen hun ochtend met toepen bij het rode busje. Na vier potjes zijn we naar de tokkelbaan van Sherpa gegaan waar zij meer dan een uur in de rij hebben moeten staan. In een tuigje gehesen en gekleurd met een oranje helm beklommen ze de 20 meter hoge wand en na nog eens tien meter touwconstructie klimmen, tokkelden ze naar beneden. Uitgehongerd zochten we de Mokka Cuka! op voor een fatsoenlijke maaltijd en een biertje.

Bij de tent aangekomen om ons voor te bereiden op een daverend Faithless optreden werden we door twee Duitse buurmeiden geëntertaind met een dansje. We hadden nog bijna anderhalve fles witte rum, dus zijn we daar maar aan begonnen. We verplaatsten ons naar de Duitse buren alwaar we de laatste rum uit de fles bevrijdden.* Toen moesten we toch nog haasten om op tijd bij het Main Stage te zijn voor Faithless. Van alle artiesten die op Sziget Festival 2004 hadden gestaan was er geen betere afsluiter van de week dan Faithless. Een superfeest.

Direct na Faithless' toegift liepen Ruben en Thijs naar de T-shirts stand, want om 23:00 zouden nieuwe shirts binnenkomen. Niet alle versies waren beschikbaar, maar we hebben wat uit kunnen kiezen. Ondertussen waren Sander en Vincent namelijk naar de tent gegaan. Ruben en Thijs wilden allebei nog nieuwe schoenen kopen. Toen Thijs geslaagd was bij de Reef tent gingen we naar de tent waar ze Merrell schoenen hadden staan.

00:00 - Ruben kreeg een telefoontje: z'n vader. Het was ondertussen elf augustus geworden en Ruben kon zich een jaartje ouder noemen. Helaas waren nieuwe schoenen voor hem niet weggelegd, ze hadden er bar weinig keus.

Op de terugweg naar de tent wilden we nog wat cola meenemen, maar bij de tent naast de bakker hadden ze alles al verkocht. Dan maar bij Hammerworld proberen. Onderweg daar naartoe zagen we een heuse Low Rider fiets. Bij Hammerworld een paar flesjes cola gehaald en naar de tent gegaan. Daar zaten Vincent en Sander Ruben op te wachten met een cadeautje van de dames. Ook de drie heren hadden een cadeautje voor hem met bijbehorende verjaardagskaart. Nog mooi in het plastic, dus goed herbruikbaar (foutje...).

*) de laatste rum ging op na Faithless door Vincent/Sander